-
هوش
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:33
چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم ( قسمت چهارم ) زمان قصه ،زمان نوابغ است قصه گویی یک عنصر اساسی و فوق مهم در ساختن نبوغ است . این کار قدرت تفکرات خارق العاده را در یک نابغه زنده می کند.طبق نظریه روان شناسان کودک ،روند رشد ذهنی کودک تا قبل از سن شش سالگی به نحو نفس گیری سریع است .بین شش تا هفت سالگی سرعت آن کاهش می...
-
املا
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:32
اختلالات دیکته نویسی اختلالات یادگیری عبارتند از : 1. اختلال در خواندن 2. اختلال در نوشتن 3 . اختلال در املا 4. اختلال در درک و فهم 5. اختلال در یادگیری مفاهیم ریاضی همه این اختلالات مربوط به عوامل زیر است: 1.اختلال در حافظه دیداری 2. حساسیت شنوایی 3. ناقص بودن آموزش 4.کمبود دقت 5. وارونه نویسی 6. قرینه نویسی 7. توالی...
-
هوش
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:30
کودک چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم ( قسمت سوم ) برای علاقمند کردن کودکتان به خواندن ،باید علاقمندی به خواندن را نشان دهید .اگر فرزندتان شما را غرق در مطالعه روزنامه ببیند، یا اغلب وقتی به کتابخانه می روید تا کتابی انتخاب کنید ، او را همراه خود ببرید، می فهمد که شما خواندن را دوست دارید و خواهد خواست که از شما...
-
خلاقیت
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:29
موانع خلاقیت منبع : سایت گروههای آموزش ابتدایی بیرجند موانع خلاقیت در کودکان مـــوانع خلاقیت در محیط خـــانواده 1- تاکیـد بیش از حـد والدیـن بر هـــوش و حافظـه کـــودک بسیاری از والدین، ناآگاهانه کودک خود را فقط با هدف تقویت مهارتهای حافظه ای و انباشتن ذهن وی از اطلاعات لغوی ،تربیت و هدایت می کنند و برای حافظه و هوش...
-
هوش
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:24
تست هوش آزمون آدمک ( گودیناف) تست هوش ( سن اجرا: از 3 تا 13 سال) آزمون ترسیم آدمک یکی از آسانترین ، عملی ترین وجهانی ترین آزمونهای تصویری است . این آزمون به وسیله عده زیادی کد گذاری شده است که مهمترین آنها کار خانم آمریکائی فلورانس گودیناف Florence Goodenough است که در سال 1920 در ایالت نیوجرسی آمریکا روی چهار هزار...
-
خلاقیت
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:23
خلاقیت زمان مناسب بروز خلاقیت مطالعات بر روی بیش از هزار کارمند انگلیسی نشان داده است که ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح هر روز بهترین زمان برای بروز توانایی هایی خلاقانه و ابتکاری تمام کارمندان است. این پژوهش که از سوی آژانس توسعه اقتصادی «کورنوال» در انگلیس صورت گرفته نشان می دهد ذهن خلاق کارکنان و کارمندان در این ساعت، بیش...
-
روش های تدریس
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:22
روش تدریس روش بارش مغزی این الگو به دانش آموزان کمک می کند تا مفهوم خاصی را یاد گرفته و راهبردهای کسب آنها را بررسی نمایند . گسترش این الگو دانش آموزان را در جهت کنترل بر محتوا ، آموختن فرضیه سازی و بررسی تفکر هدایت می کند. مفهوم: دسته ای محرک ها که در یک یا چند صفت یا ویژگی ، خصوصیت های مشترکی دارند . این محرک ها...
-
املا
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:19
بیست راهبرد عملی جهت تقویت درس املاء فارسی دانش آموزان ابتدایی بی بی زبیده بغدادی ، آزادشهر 1-تلفظ صحیح کلمه ها و ترکیب های درس 2-روان و رسا خوانی متن درس 3-به کاربردن کلمه های درس در جمله 4-تعیین تعدادی حروف جهت پیدا کردن کلماتی که دارای این حروف هستند ازمتن درس توسط دانش آموز 5-به کاربردن وضعیت نوشتن نقطه نسبت به...
-
هوش
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:18
کودک چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟ ( قسمت دوم ) در جهت نبوغ کودک نوپایتان باید چهار قدم را بردارید: 1- شرایط هدایت کننده ایجاد کنید .گل در خاک مناسب و شرایط زیست محیطی مناسب رشد می کند. فرزند آدمی نیز در شرایط هدایت کننده و مناسب گل می کند. 2-همواره راهنمایی کنید ،دستور ندهید.کودک نسبت به لحن صدای شما بسیار حساس...
-
هوش
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:15
آزمون های روانی تست تورنس آزمون سنجش خلاقیت تورنس قــــاســـم آزاد پرسشنامهای را که در پیش رو دارید حاوی 60 سؤال است که هر سؤال مشتمل بر سه گزینه یا پاسخ میباشد. لطفاً هر یک از سؤالات را با دقت مطالعه نموده، سپس یکی از پاسخهای ارائه شده در زیر هر سؤال را با علامت ( * ) انتخاب نمایید. بدیهی است اظهار نظر واقعی و...
-
روش های تدریس
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:08
روشهای تدریس روش حل مسئله استراتژی جورج پولیا در حل مساله: پولیا می گوید : روند حل مساله عبارت است از :" جستجوی راه خروج از دشواری ها یا مسیر عبور از مانع ها " . پولیا مراحل حل مساله را که شامل چهار مرحله است به صورت زیر بیان می کند : 1) فهم مساله 2) تهیه طرح یا نقشه مناسب برای حل مساله 3) اجرای طرح یا نقشه 4) بازنگری...
-
روش های تدریس
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:06
نوشته: فاطمه اسلامیه نظریه های تدریس ( شناخت نظریه ها در تدریس ) تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد، بر اساس طرحی منظم و هر معلم، برای ایجاد تفسیر در رفتار شاگرد، در فرایند تدریس، نکته مهم این است که معلم مشخص کند چه باید یاد گرفته شود تا براساس آن محتوای آموزشی وفعالیت های متناسب با درک و فهم...
-
روش های تدریس
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 20:04
روشهای تدریس الگوی عمومی تدریس الگــــوی تدریس چیست؟ الگو، معمولاً به نمونه کوچکی از یک شیء یا به مجموعه ای از اشیای بیشمار گفته می شود که ویژگیهای مهم و اصلی آن شیء بزرگ یا اشیاء را داشته باشد. الگوی تدریس، چهارچوب ویژه ای است که عناصر مهم تدریس در درون آن قابل مطالعه است. انتخاب یک الگوی تدریس، بستگی به نوع آگاهی...
-
[ بدون عنوان ]
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 19:54
کودک چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم ( قسمت اول ) از کتاب چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم نوشته شاکونتالادوی ترجمه زهره زاهدی هنگامی که نوزادی به دنیا می آید ، معجزه خلقت یعنی مغز در وجود او متجلی می شود.این موهبت الهی ،چاه بی تهی است که فرزندتان می تواند برای سیراب کردن عطش ابدی اش برای دانستن از آن آب...
-
هوش
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 18:52
توصیه برای افزایش هوش فرزندان ۳۰ توصیه برای افزایش هوش فرزندان در هنگام بارداری 1- تیروئیدتان را آزمایش کنید زیرا کم کاری خفیف تیروئید در خانمهای باردار سبب کاهش معنی داری در هوش کودکان می شود. 2- کولین مصرف کنید، این ماده مغذی در گوشت، تخم مرغ و حبوبات وجود دارد. 3- ویتامین هایی را که پزشک در دوران بارداری برای شما...
-
هوش
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 18:51
هوش انواع هوش آموزش ابتدایی بیرجند - بهمن فهیمی انواع هوش چندگانه کدامند؟ ۱- هوش دیداری / فضایی این نوع هوش توانایی درک پدیده های بصری است. یادگیرنده های دارای این نوع هوش ، گرایش دارند که با تصاویر فکر کنند و برای به دست آوردن اطلاعات نیاز دارند یک تصویر ذهنی واضح ایجاد کنند. آنها از نگاه کردن به نقشه ها، نمودارها،...
-
ارزشیابی
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 18:50
سنجش وارزشیابی( ۵) شرایط اجرای آزمونهای کتبی گام نخست در اجرای آزمونهای پیشرفت تحصیلی، آماده سازی و فراهم آوردن شرایط مناسب برای اجرای آنهاست. تهیهی دفترچه آزمون و پاسخنامه، ترتیب پشت سر هم قرار دادن سؤالهای مختلف و درنظر گرفتن زمان و مکان مناسب برای اجرای آزمون نیاز به دقت فراوان دارند. مجموعهی این عوامل باید...
-
ارزشیابی
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 18:49
وسایل کتبی اندازهگیری پیشرفت تحصیلی مهمترین وسیلهی اندازهگیری پیشرفت تحصیلی آزمون است. در اینجا به دستهبندی انواع آزمونهای پیشرفت تحصیلی کتبی یا «مداد و کاغذی» [1] میپردازیم. آزمونهای پیشرفت تحصیلی کتبی را میتوان ابتدا به دو دستهی عینی و غیرعینی (ذهنی) تقسیم کرد و سپس این دو دستهی کلی را نیز تقسیم نمود....
-
ارزشیابی
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 18:47
سنجش وارزشیابی ( ۲) مقدمه در موقعیتهای مطلوبِ یادگیری، فرایندهای ارزشیابی و آموزش بهنحو جداییناپذیری با هم مرتبط هستند. اهمیت ارزشیابی در اندازهگیری میزان یادگیری خلاصه نمیشود. موضوع مورد ارزشیابی، طرق انجام آن و چگونگی بیان نتایج، همگی حامل پیامی روشن و آشکار است. این پیام حاوی نکات ارزشمندی در زمینهی آنچه...
-
ارزشیابی
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 18:45
مراحل ارزشیابی آموزشی ارزشیابی آموزشی به تصمیمگیری برای منظورهای مختلف کمک میکند. این تصمیمگیریها در رابطه با هدفها ، راهبردها، روشها، ابزارهای اندازهگیری و موارد دیگری نظیر اینها است. گی (1991) اینگونه تصمیمگیریهای مختلف را در سه دستهی زیر قرار داده است: 1- مرحلهی طراحی (چه کاری انجام خواهیم داد؟) 2-...
-
ارزشیابی
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 18:44
وسایل کتبی اندازهگیری پیشرفت تحصیلی مهمترین وسیلهی اندازهگیری پیشرفت تحصیلی آزمون است. در اینجا به دستهبندی انواع آزمونهای پیشرفت تحصیلی کتبی یا «مداد و کاغذی» [1] میپردازیم. آزمونهای پیشرفت تحصیلی کتبی را میتوان ابتدا به دو دستهی عینی و غیرعینی (ذهنی) تقسیم کرد و سپس این دو دستهی کلی را نیز تقسیم نمود....
-
تربیتی
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 18:43
نوشته : بهمن فهیم بخشی مردی دختر سه ساله ای داشت . روزی مرد به خانه امد و دید که دخترش گرانترین کاغذ زرورق کتابخانه اورا برای آرایش یک جعبه کودکانه هدر داده است . مرد دخترش را به خاطر اینکه کاغذ زرورق گرانبهایش را یه هدر داده است تنبیه کرد و دخترک آن شب را با گریه به بستر رفت وخوابید . روز بعد مرد وقتی از خواب بیدار...
-
تربیتی
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 18:40
داستان معرفت: توهمی به نام نقطه شروع و پایان روزی شیوانا به تنهایی در جاده ای راه می سپرد. در بین راه به جوانی برخورد کرد که با تکبر و سنگینی خاصی با وضعی غرور آمیز قدم برمی داشت. شیوانا به جوان رسید و بی اعتنا به او خواست راهش را ادامه دهد.اما جوان گستاخ خود را جلوی او انداخت و متکبرانه فریاد زد:" آهای مردک ! هیچ می...
-
ارزشیابی
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 18:38
تعریف ارزشیابی: ارزشیابی در آموزش و پرورش تعاریف متعددی دارد. 1-کرونباخ ( cronbach ) :ارزشیابی را جمع آوری و به کار گیری اطلاعات در جهت اتخاذ تصمیم برای یک برنامه آموزشی تعریف می کند. ( شیرازی،علی، ص 236) 1. بی بای ( Beeby ) : ارزشیابی را فراگرد جمع آوری و تفسیر منظم شواهدی که در نهایت به قضاوت ارزشیابی نظر به این که...
-
ارزشیابی
سهشنبه 30 بهمنماه سال 1386 18:35
ارزشیابی در آموزش و پرورش مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش...
-
ارزشیابی
دوشنبه 29 بهمنماه سال 1386 21:31
ارزشیابی در آموزش و پرورش مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش...
-
سئوالات
چهارشنبه 17 بهمنماه سال 1386 14:01
سئوالات 4 گزینه ای فصل 7 علوم پنجم 1- لایه های زمین به ترتیب از درون به بیرون کدامند 1) پوسته – گوشته – هسته 2) گوشته – هسته – پوسته 3) هسته- گوشته – پوسته 4) پوسته- هسته – گوشته 2- نازک ترین لایه زمین کدام است؟ 1) پوسته 2)گوشته 3)جبه 4) هسته 3- حجم کدام لایه زمین از سایر بیشتر است؟ 1)پوسته 2)گوشته 3)هسته داخلی 4)هسته...